13 February 2010

Time for REVENGE

Dibebel oleh aneszailani pada 1:45 AM
www.tips-fb.com
Tajuk entri poyo..sekian~

Entri ini dibuat untuk mengcover kehuduhan kesantunan gades melayu dalam entri sebelum ini..hahah..reti pon ko erti malu..

Di suatu petang yang mendamaikan..sedang aku menghirup udara segar sambil menebeng kat beranda rumah..Datang adik aku secara tiba² lalu bermulalah sebuah kisah...

Babak 1

iffan : anes!! jom masak ni..sambil menayang sebungkus dageng kambing made in Jusco 
aku : nak buat apa? steak buleh ke?? 
iffan : bole jugak..jom la masak..teringin ni.. 
aku : skarang ke? tunggu besok la..nak kena perap dulu tu..besok mintak salwa buatkan..malam ni dia balek.. ceh!! si pemalas mencipta alasan..haha
iffan : OK!

Maka aku pon sama² la eksaited menunggu sang kakak pulang untuk meminta beliau buatkan steak keesokannya..

Petang sket bila maa balek keje, terus beliau masuk bilik aku dan aktiviti biasa, ambik port atas katil aku, landing, dan sembang..
Sembang punya sembang, klua la pulak perbualan ini..

Babak 2

aku : maa, esok ada kenduri kawen tak? 
maa : takde..esok kan ada apoinmen.. 
aku : oh..takde ke..ingatkan ada..so x masak kat rumah.. 
maa : knapa? awak nak masak ke?? cett..maa pancing la tu
aku : takde la..ifan tu teringin nak makan steak katanya..turn aku plak pancing..kunun nak mintak maa yg masak..haha..sgt malas okeh!!
maa : oohh..kambing tu ke?? nak masak untuk malam ni pon boleh.. 
aku : boleh ke?? 
maa : boleh sangat..bukan susah pon.. 
aku : (jerit) ifan!! pi kluakan kambing tu~

OK..Fine!!
Bila maa dah klua frasa bukan susah pon maksudnya aku la yang kena masak..fuuhh..memang xleh lari dah..
Maka aku pon menyahut cabaran itu dengan penuh kemalasan semangat..
Dan hasilnya...




Sangat sedap hingga tambah berkali kali!! heheh..
OK..Memang la senang pasal kambeng tu dah siap diperap..tinggal tambah rempah ikut selera je kalo nak lagi ummpphh..heheh
Tapi aku masih perlu melangok depan dapur nunggu kambeng itu supaya tak jadi abu hangus..
So masih lagi buleh consider aku memasak kan?? Yess!! Diulang..aku masak..hahah..sangat sukar dipercayai..aku tau..toksah bising²..
Kepada beliau yang jauh di benua Afrika, denga crita je la yek..tu la..sapa suro ang dok jauh²..padan muka..haha



notakecik:
Time makan abah tanya aku : Masa PRK aritu awak undi mana? Pro-M atau Evo-M? tercekik aku kejap..wah wah wah..Politik kampus pon abah ambik tahu..Tahniah!!
Jawapan aku : Entah..anes main pangkah je..1 calon pon anes tak kenal..muahahah~~

Lepas makan akak pulak tanya : Awak kapel ke ngan budak tu?? aku rasa nak pitam~

1 Yang Memberontak on "Time for REVENGE"

ejaatt on February 14, 2010 at 7:37 PM said...

hoi2...patut lah sebok dok tye egypt kat mana...sengal ubi btul...hahah~

Related Posts with Thumbnails
 

☆Moment of Life☆ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal