15 February 2010

-A.D.D.I.C.T.E.D-

Dibebel oleh aneszailani pada 11:01 PM
www.tips-fb.com
Ohh..Jammed!!!
Aku dah ketagih..
Dengan ini...


Maa punye nasi lemak ngan sambal ikan bilis memang superb!!
Siang tadi dah makan 3 pinggan..o0oppssS
Ingatkan malam ni aku xmau makan dah..control la kunun..haha
Malangnya bila dah duk lepak kat meja bulat tu, tergoda lah pula..tsk..T_T
So aku makan la jugak..Dan..Lepas abes spinggan..Tiba tiba abah bersuara..

abah : sambal ni sedap dah..tapi kalo kering lagi sket memang umpphh..
aku : haah..btol btol btol..
salwa : tu la maa..wa dah cakap, kering lagi konpem masyukk..makan ngan roti..fuhhhh~
aku : anes ni dah banyak sangat makan sebenarnye..tapi rasa teringin nak tambah lagi..
maa : tambah je la anes..xde sapa larang..sementara masih ada nikmat makan ni..

*aku tergoda*
Maka tambah la sepinggan lagik..haha
Maafkan aku ye rakan² kalo naek cuti ni berat aku pon ikot naek 3 kilo..bukan salah aku.. =p
Lepas je abes lagi sepinggan, aku dapat idea..

aku : maa, sambal ni nak masak brapa lama?
maa : x lama pun..yang penting sambal tu masak betul..baru sedap..ikan bilis ngan bawang bukan ada hal sgt pon..tunggu sambal nak tanak je yang lama sket..
aku : o0o0o0o0o
maa : ala..kalau awak bangun pukul 5 pagi masak, pukul 7 pagi siap dahh..

Oh man!! maa paham idea aku ropenye..kantoi sudeh..haha
Baru ingat nak mintak maa buatkan sok pagi untuk bawak ke Ledang..Tapi bila dia dah klua statement kalau awak bangun pukul 5 pagi masak, maka jelas & nyata aku la yang kena buat sendiri kan..alahai~
Dan² tu la idea maa pulak bercambah²...

maa : blender la lada siap² malam ni..prepare bawang skali..sok pagi tinggal masak je..
aku : ok..pasrah

Tiba tiba...

maa : kalau buat karipap skali ok tak?
aku : boleh jugak..
maa : ok siapkan bahan untuk buat inti skali..awak tolong kelim ye..

Yess!! keje aku bertambah tanpa dirancang..tak pasal pasal je kan..
Akhirnye semua siap dimasak malam ni jugak..Sok tinggal goreng karipap je..
So tak perlu la aku gigih sangat bangun pukul 5 pagi sok..hahaha~
Waahhh..x sabo nye nak merayap besok!!

notakecik:
Salwa beria² suro aku bkenalan ngan mamat jerman kat opis dia..dia kata mamat tu nak convert dah..dan sangat meminati gades melayu..27 tahun..besungguh² dia nak menjodohkan aku..aku tak paham~


0 Yang Memberontak on "-A.D.D.I.C.T.E.D-"

Related Posts with Thumbnails
 

☆Moment of Life☆ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal