18 February 2010

cinta S.E.G.I.T.I.G.A

Dibebel oleh aneszailani pada 10:10 PM
www.tips-fb.com
Cinta pada sudut ke-3
 
Sang kura belaan aku iffan..hehe..setiap kali aku balek, mesti aku tekejot..sebab beliau dah makin beso..skang beliau dah pandai btenggek kat atas tunggul yang iffan sediakan..wahh..comel sungguh!!huhu
Ada 2 ekor..tp sekor je yang aktif..sekor lagi macam sakit je aku tengok..dok diam² je..x bgerak²..risau pon ada kekadang..T_T
Aku kata beliau ni nakal sebab asek cubit ikan laen je..tapi maa cakap dia baek, sebab ikan yang dia cubit tu memang jahat..ikan tu gigit ikan laen sampai mati..so kira kura² ni jadi pemerhati la n tolong balas dendam..muahahahahah~~drama akuarium..best kan??
Orang kata, memang xleh bela 2 ekor kura² dalam 1 akuarium..nanti sekor akan jadi dominan..sekor lagi lembab..
Tapi kalo bela 3 ekor, maa kata nanti ada yang jeles..yela..kalo dah 2 jantan, 1 betina..atau 2 betina, 1 jantan..mesti diorang gadoh plak nanti kan..ish3..payah sungguh..
So bila aku suggest bela 4 ekor, maa kata try la~

Cinta kat sudut ke-2
Ohh..ini agak menyayat hati...Enpon lama dah boleh masuk muzium dan terpaksa beli enpon baru sedangkan bajet tak ada..sangat mendukacitakan!!
Time² sengkek la enpon nak mati..jenuh dah pujuk suro beliau bertahan 2-3 bulan lagi..Mungkin sebab aku barter ngan ifan sekejap tu yang buat beliau merajok lalu terus mematikan diri dan tak mungkin akan kembali lagi..haisshh..
Kelam kabut pi beli enpon baru dengan duet kat tangan cuma ada 400 hengget..memang sangat tak puas ati..baru bajet nak beli AINO bila dah abes studi nanti..delay lagi la nampaknye.. T_T

Cinta yang di puncak
Ok..Ini paling comel di hatiku..tiada tandingan!!!hehe..
Tapi ini bukan milik aku..Entah sapa punya..hentam buta aku amek gambo beliau..
Jumpa masa lepas beli enpon dengan ati yang separuh..wahh..terus semangat..
Patotnye aku dok sebelah mini ni kan..baru bertambah comel cool..haha
Tapi xdak sapa nak tolong snap..pasal suma laju² lari kat kete sebab tak tahan panas..melaka skarang sangat² panas!! rasa xmau klua dari rumah je.. T_T

3 Yang Memberontak on "cinta S.E.G.I.T.I.G.A"

zack zukhairi on February 18, 2010 at 11:54 PM said...

waaa!! comel itu kura-kura! dulu aku ada bela gak. tapi bela sekor je. Letak sekali dengan ikan2 keli dalam kolam kat rumah aku. tapi die baik. die geng ngan ikan2 tu. ikan2 tu pon tak kacau die.

tapi aku heran la. macam mana kura-kura tu cubit? ada jari ke? hehe!

Miss Fireflies on February 18, 2010 at 11:59 PM said...

hik3 lawak2.weh mjur aku tak amek layout ni dlu utk blog aku.haha aku dah nmpk ari 2 dlm website.

anyway nice entry and blog:)

aneszailani on February 19, 2010 at 10:48 AM said...

@zack : penah bela sekor gak dulu..tapi dia mati..mak aku ckp, dia bosan, tensen dok seko2..tu yg bela dua eko plak..
*dia cubit guna mulot..hebat kan?? haha..nak kata gigit x buleh, pasal dia xda gigi pon..btol x??

@fireflies : mekaseh.. =)
suka layout ni..simple & pink itu wajib..haha

Related Posts with Thumbnails
 

☆Moment of Life☆ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal