02 March 2010

Bukan Itu Yang Aku Mahu . Bukan .

Dibebel oleh aneszailani pada 10:33 PM
www.tips-fb.com
AMARAN : ENTRI SANGAT PANJANG
Cetusan rasa yang pelbagai..Disulami emosi melampau..
Maafkan aku encek blog..Tadah je la yekk..


BABAK 1
Depan Bilik Mesyuarat
Pensyarah : Lelaki berkelulusan PhD, berjawatan penting


Terserempak di koridor fakulti..Seperti biasa, aku memulakan perbualan dengan segaris sengihan senyuman..
Pensyarah : Saya mcm biasa nampak la awk ni..
Aku : Memang la..Dah banyak kali saya jumpa Dr..Saya nak interview Dr..
Pensyarah : Ohh..Saya dah ingat..Setiap kali awk datang mesti saya ada meeting kan..
Aku : Hmm..Tu la..So bila ek Dr free??
Pensyarah : Arini mmg saya full sampai petang..Esok saya ke Melaka 2 hari..Kalau ari Jumaat OK?
Aku : Jumaat ek..OK..Pukul berapa ye?
Pensyarah : Awk pegi cek dgn p/a saya..Saya pun tak pasti..Rasanya pagi saya free..
Aku : OK..Kalau saya fix apoinmen terus boleh tak?
Pensyarah : Boleh..Knapa sebelum ni awk tak buat camtu??
Aku : Sebab saya tak berani..hehe
Pensyarah : Hah tu la awk..Lain kali set je apoinmen terus..


Aku sengih senyum lagi..
Lari² pegi ofis fakulti mahu berjumpa p/a pensyarah tersebut..
Malangnya akak tu takde la pulak..
Ikuti wawancara ini...

Aku : sengih senyum..Kak, tumpang tanya, Kak _ _ _ _ takde ke??
Kerani : Takde la..Dia MC arini..Nak apa ye cari dia..
Aku : Yeke..Saya nak set apoinmen dgn Dr _ _ _ _  Boleh tak akak tengokkan bila Dr _ _ _ _ free..
Kerani : Utk apa ye nak buat apoinmen dgn Dr ni..
Aku : Nak interview utk PSM..Dia kata ambik hari Jumaat pagi..
Kerani : Eh..Jumaat pagi Dr ada perjumpaan dgn pelajar pukul 10am..
Aku : Eh..pelik ni..Tadi Dr kata pagi dia free..Takpe la..Nanti pukul 8am saya dtg..
Kerani : Nak akak tulis dalam ni ke??
Aku : Takpe la kak..Tak perlu kot..Saya dtg je pagi² nanti..Tapi kalau akak nak letak note kat situ pun boleh jugak..
Kerani : OK..akak tulis je la dulu..Cantik baju awak..
Aku : Trima kasih.. sengih senyum lagi..


BABAK 2
Depan bilik pensyarah
Pensyarah : Wanita muda berkelulusan Master

Aku : Salam, cik nak gi mana ni?
Pensyarah : Saya ada mesyuarat kat bawah..Cantik baju awak..
Aku : Ohh..Trima kasih..Sume pensyarah Jabatan kita terlibat ke dgn mesyuarat tu??
Pensyarah : Haah..Knapa?? Awak yang letak borang soal selidik kat depan pintu saya tu yek??
Aku : Eh..Tak la..Saya punya interview..Tapi cik ada ambik jugak set soalan saya sebulan yang lalu..Dah siap jawab ke cik??
Pensyarah : Ohh..Yang tu ekk..Saya belum jawab la..So awk nak saya jwb sendiri ke nak interview terus?
Aku : Mana² je la yg cik rasa mudah..
Pensyarah : Tapi kan, saya lupa la kat mana saya letak set soalan awk tu..
Aku : Yeke..Takpe la..Nanti saya kasi yg laen..
Pensyarah : Hmm..Saya nak turun dah ni..Mcm ni la..Ptg ni saya ada kelas di ladang..Kalau awk rajin, dtg la ladang..Saya jwb kat sana je..
Aku : OK..Saya mmg kena rajin..So ptg ni la saya jumpa cik kat sana..Trima kasih cik..


Merayap² sekitar bilik² pensyarah...


BABAK 3
Depan bilik² pensyarah
Rakan : Perempuan, bawah penyelia PSM yang sama
Aku : Hai..sengih senyum
Rakan : Hai..Cantik baju..
Aku : Trima kasih..Nak pi mana?? Jumpa Dr _ _ _ _ ke??
Rakan : Tak la..Nak jumpa penasihat akademik..
Aku : Ohh..Utk Audit pengijazahan tu ekk..PSM camne?? Siap dah??
Rakan : Eh belum lagi..Anes camne? Dah selesai ke interview??
Aku : Mesti la belum..Susah la nak kejar lecturer ni..Sume bz je..Tadi jumpa Cik _ _ _ _ Dia kata sume lecturer Jabatan kita ada meeting arini..
Rakan : Biasa la lecturer kan..Mmg susah..Diorang mmg slalu bz..
Aku : Tu la..Takut dah ni..Sempat ke nak interview sume..
Rakan : Takpe..Pelan²..Boleh punye..
Aku : InsyaAllah la..OK..Jalan dulu yek..Jumpa lagi..Bye


BABAK 4
Depan bilik² pensyarah
Rakan : Perempuan, 1 Jabatan
Rakan: Hai Anes..Cantik baju..Cari siapa ni?? Penyelia PSM??
Aku : Trima kasih..Tak la..Cari lecturer..Nak interview..Kau cari sapa?
Rakan : Sama la..Cari lecturer nak jwb soal selidik..Kau interview brapa org?
Aku : 16 orang..Sume lecturer Jabatan kita..
Rakan : Banyaknya!! Knapa byk sgt?? Klu kualitatif xyah byk pon takpe..Buat 7-8 org pon dah cukup..
Aku : Tu la..Byk kan?? Dr _ _ _ _ yg suruh buat camni..Dia nak aku interview sume lecturer..
Rakan : Kesiannye kau..Susah tau kau punya research ni..Smoga berjaya la ekk..
Aku : Tu la..Risau aku..OK..Jalan dulu la ye..Jumpa lagi..Bye


BABAK 5
Bengkel Fakulti
Pensyarah : Lelaki muda, berkelulusan Master, merangkap Penasihat Akademik aku..
Aku : Salam encik..
Pensyarah : Wsalam..Hmm..Anes..Nak apa?? Buat Audit Pengijazahan??
Aku : Eh tak la..Saya nak interview encik..
Pensyarah : Ohh..Tunggu kejap boleh??
Aku : Boleh..
Selepas 20 menet...
Sesi temubual dimulakan..
Selesai..
Pensyarah : Susah kan awk punya research ni..Sempat ke awk nak buat sume??
Aku : Mmg sgt susah..
Pensyarah : Camne la awk nak analisis data nnt..Mesti pening..
Aku : Hmm..Ntah la..Saya belum mula analisis..So saya tak tau la..Tapi skarang ni saya rasa lagi susah nak kejar lecturer..Nak analisis data mungkin takde masalah sgt kot..
Pensyarah : Ohh..Smoga berjaya la ekk..Bukan senang nak cari lecturer ni..
Aku : Tu la..Risau saya..Ohh..Pukul 1 nnt rakan² sekelas saya datang utk buat Audit tu..
Pensyarah : Awk tak buat ke??
Aku : Eh..Mestila buat jugak..Saya buat skarang la ye encik..
Pensyarah : OK..


BABAK 5
Ladang Pertanian
Pensyarah : Wanita muda berkelulusan Master..rujuk BABAK 2


Pensyarah : Cepat awak sampai..
Aku : senyum
Pensyarah : Masalah skarang ni saya tertinggal kunci kabin kat atas..




-BERSAMBUNG-








5 Yang Memberontak on "Bukan Itu Yang Aku Mahu . Bukan ."

Mr. Asada on March 3, 2010 at 1:17 PM said...

hahahaha.. habes la..
nak kejar lect satu hal.. dengan hal2 lect lagi..

sempat ke? soalan yg sama..

tp kan.. asal semua puji baju cantik??

aneszailani on March 3, 2010 at 6:51 PM said...

hehe...tu la pasal..nex week dah kena submit thesis..
tp collect data pon x selesai lg..camne ni..alahai..

sbb baju tu mmg cantik kot..hoho~
mmg sume puji..jumpa je ckp cmtu dulu..tu sbb la tajuk entri ni cmtu..bukan pujian tu yg saya nak..hehe.. =D

hafeezkhairi on March 4, 2010 at 9:19 AM said...

seksa betol kan..hehe xpe2..usaha tangga kejayaan ea..sbb da penah rasa kan so dun gve up utk aksi kejar-kejaran..=)

pe kata show it to this blog baju pe yg u pakai that day hehe teruja gk nak tgk..hehe

laGenDA KodOk HijAU on March 4, 2010 at 9:46 AM said...

boleh wat skrip drama panjangnya

aneszailani on March 4, 2010 at 1:21 PM said...

@whisper : tu la..tinggal sminggu je lg ni..adoiyai..
mmg niat nk letak gambo tu..tp blom sempat..bz sgt..entri ni pon tak siap lagi sebnanye..kan akan bsambung lagi tu..hehe

@kodok : ni memang drama..drama 1 ari dari 8am sampai 5pm..
agak agak kalo anto skrip ni kat yusof haslam dia berminat tak nak produce?? hehe

Related Posts with Thumbnails
 

☆Moment of Life☆ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal